- Verwacht, nog niet te boeken -

In september 2021 start de pilot van ons educatief programma in samenwerking met Musea Bekennen Kleur op Het Kompas in Oost-Souburg. Het Zeeuws Museum maakt samen met 12 andere musea onderdeel uit van de eerste editie Musea Bekennen Kleur.

De deelnemende musea hebben de handen ineen geslagen om vorm te geven aan een educatief programma rond de G8 Kindertop. Samen vinden we het belangrijk dat ook in de museale wereld wordt toegewerkt naar een inclusief beleid waarin een diversiteit aan verhalen en beelden vanuit de maatschappij terug te zien en te horen is.

Culturele diversiteit

In de lessenreeks gaan we met leerlingen uit groep 8 in op wat culturele diversiteit is, hoe het tot uiting komt en waarom het belangrijk is om oog te hebben voor culturele diversiteit. Onderdeel van het lespakket is een bijdrage door leerlingen in groep 8 op Curaçao (foto). Het lespakket voor het Zeeuws Museum is uitgewerkt door Femke Gerestein. Zij is ook de uitvoerend museumdocent. Het pakket bestaat uit vijf lessen van 90 minuten, waaronder een museumles en een workshop door kunstenaar Monika Dahlberg. Monika woont en werkt in Kattendijke.

Filmpje

In samenwerking met de scholen die eerder deelnamen, is deze impressievideo van de lessenreeks van Musea Bekennen Kleur gemaakt: