Fietsroute Nooit meer werken

Na een bezoek aan de tentoonstelling Nooit meer werken kunt u deze zomer op fietsavontuur langs twee tijdelijke buitenlocaties van het Zeeuws Museum in Vlissingen en Breskens (zie de openingstijden hieronder). Deze locaties maken onderdeel uit van de tentoonstelling Nooit meer werken. Er wordt gekeken naar de veranderende rol van werk in Zeeland: waar vroeger vooral de boer en visser het landschap bepaalden, speelt nu vrijetijdsbesteding een steeds grotere rol.

De fietsroute die langs het museum, de buitenlocaties, de veerboot en andere markante plekken voert, biedt een uniek dagje Zeeland. Deze route kan in Middelburg, Vlissingen of Breskens worden gestart van juni tot en 1 september. De routekaart is verkrijgbaar in het Zeeuws Museum en hier op de website (PDF). (For an English version click here). Op deze kaart staan ook de exacte locaties en openingstijden vermeld. U kunt ook de route op uw smartphone zetten via deze link. Klik hier voor meer informatie over de tentoonstelling Nooit meer werken.

Vlissingen (geopend tot en met 1 september)
Phone Home - interventie Manon van Hoeckel
Adres: Scheldestraat 14, Vlissingen
Openingstijden: dinsdag-zondag 12.00-17.00 uur
Entree: gratis

Breskens (geopend tot en met 1 september)
Experience - interventie i.s.m. het Visserijmuseum
Adres: Kaai 1, Breskens
Openingstijden: dinsdag-zaterdag 12.00-17.00 uur, op zondagen 14.00-17.00 uur
Entree: gratis. NB: voor toegang tot het Visserijmuseum (ernaast gelegen) gelden de gebruikelijke entreeprijzen.