Het Rijksmuseum van Oudheden (RMO) in Leiden heeft een cheque ontvangen van de VriendenLoterij van maar liefst €1.076.000. Met deze extra bijdrage gaat het RMO samen met andere Nederlandse musea tentoonstellingen maken voor het project Onder Ons. In eerste instantie komen er vijftien tentoonstellingen, waaronder archeologische exposities met als basis de rijkscollectie in Leiden, en thema exposities. Met trots mogen wij vertellen dat het Zeeuws Museum één van deze tentoonstellingen in huis haalt.

10.000 jaar sieraden

Het Zeeuws Museum is één van de samenwerkingspartners voor het project Onder Ons. En voor deze samenwerking hebben wij al concrete plannen. In de periode 2025/2026 gaan wij een tentoonstelling maken over 10.000 jaar sieraden. De archeologische collectie van het RMO vormt de basis van deze expositie. Met zoveel bruiklenen belooft het een verrassende expositie te worden die zeker een bezoek waard is.

Bedankt deelnemers van de VriendenLoterij!