Vanwege een genereuze bijdrage van de Vereniging Rembrandt en haar Dorodarte Kunst Fonds, heeft het Zeeuws Museum een stilleven van Christoffel van den Berghe kunnen aankopen. De kunstenaar is geboren in Sint-Maartensdijk en werkt in Middelburg in de 17e eeuw. Het schilderij laat een verscheidenheid aan dode vogeltjes zien met daarnaast geïmporteerd glaswerk en kraakporselein. Het werk is met veel oog voor detail geschilderd en vertegenwoordigt de bloeiperiode van kunst en cultuur in het 17e-eeuwse Zeeland. Stilleven met dode vogels, een façon-de-Venise wijnglas, een roemer, twee opgestapelde klapmutsen en een Wanli vaas, ca. 1620-1630 (olieverf op paneel) is vanochtend feestelijk onthuld in gezelschap van Zeeuwse leden van de Vereniging Rembrandt. Bezoekers vinden het schilderij op de derde verdieping in de presentatie Dit is Zeeland. Naast de Vereniging Rembrandt hebben ook de Stichting Vrienden van het Zeeuws Museum en de VriendenLoterij de aankoop mogelijk gemaakt.