11 maart 2021

Het Zeeuws Museum heeft een wereldprimeur! Vanaf 18 maart a.s. gebruiken we voor rondleidingen op afstand de allernieuwste telepresence robot GoBe van Smartrobot.Solutions. De GoBe robot is in beleving en techniek een enorme verbetering op de Beam Pro robot die het museum eerder voor rondleidingen gebruikte. De nieuwe op afstand bestuurbare mobiele robot maakt communicatie mogelijk via een 21,5-inch scherm dat het gezicht van de deelnemer op ware grootte laat zien. Een 4K-camera met zoomfunctie en een groothoekcamera aan de voorkant geven een duidelijk overzicht van de locatie waar de GoBe robot beweegt.

Gratis t/m 13 juni

Het Zeeuws Museum biedt de interactieve rondleidingen (Nederlandstalig, Engels op verzoek) gratis aan voor iedereen in de wereld. Samen met de rondleider en GoBe duikt u in de beroemde wandtapijten van het museum. Wilt u dit ook ervaren? Het kan vanaf 18 maart t/m 13 juni 2021 op donderdag t/m zondag. De rondleiding duurt 45 minuten en start om 10.30 uur en om 11.30 uur. Woensdagen zijn gereserveerd voor speciale afspraken.

Wereldgeschiedenis

De wandtapijten van het Zeeuws Museum geven een unieke kijk op de opstand die van 1572 tot 1576 is uitgevochten voor de Zeeuwse kust en op de Schelderivieren. Dit is het begin van de Tachtigjarige oorlog (1568 – 1648) tegen de Spaanse koning Philips II. Tijdens deze oorlog ontstaat de Republiek der Nederlanden.

Aanmelden

Het is verplicht deze rondleiding te reserveren via rondleidingen@zeeuwsmuseum.nl
Na ontvangst van een bevestigingsmail kunt u deelnemen. Let op: Nodig is een laptop of desktop met Google Chrome en optimale wifi (5Ghz).