Op woensdag 24 mei organiseert de Isaac Beeckman Stichting een lezing in het Zeeuws Museum door prof. dr. W.J. op 't Hof : In de schaduw van Teellinck? De vroomheidspositie van Isaac Beeckman (1588-1637).

Over de lezing

De in Middelburg geboren Isaac Beeckman was niet alleen een belangrijk natuuronderzoeker, maar ook een overtuigd aanhanger van de Nadere Reformatie. De bekende predikant Willem Teellinck was zijn geestelijke leidsman. Maar komt de vroomheidspositie van Beeckman wel overeen met die van Teellinck? W.J. op 't Hof, predikant, emeritus hoogleraar aan de Vrije Universiteit, kenner van de Nadere Reformatie en auteur van verschillende boeken over Teellinck, is nagegaan in hoeverre Beeckman wel een volgeling van Teellinck was. Hij komt met enige verrassende resultaten.

Na afloop van de lezing is er gelegenheid om onder het genot van een hapje en een drankje na te praten.

Datum: woensdag 24 mei om 15.30 uur
Locatie: Zeeuws Museum
Kosten: Toegang is gratis, maar wie in het bezit is van een Museumjaarkaart wordt verzocht deze mee te nemen en aan de balie te laten zien
Aanmelden: secretariaat@zeeuwsmuseum.nl