Het Zeeuws Museum nodigt u van harte uit voor de opening van de tentoonstelling Sign of the Times, social media van de middeleeuwen. In deze presentatie ziet u honderden insignes; loodtinnen volkssieraden waarvan er opvallend veel in de Zeeuwse klei worden gevonden. De goedkope broches worden van de 12e tot in de 16e eeuw op grote schaal gemaakt en door alle lagen van de bevolking in West-Europa gedragen. Ze vertonen de meest uiteenlopende voorstellingen van religieus tot uiterst obsceen. Met name de penissen en vagina’s met vleugels, baarden en benen spreken tot de verbeelding. Wat wilde de drager hiermee zeggen? Gedurende de tentoonstelling zoeken we, met behulp van social media, naar de waarde en betekenis van deze bijna verdwenen beeldcultuur.

11.00 uur            Museum/tentoonstelling open
14.00-17.00 uur  (LUL)verhalen op zaal
14.00-17.00 uur   Magisch Museumlab:  Emoji Challenge
15.15-17.00 uur   Datingevent*
14.00-17.00 uur   Demonstratie tin gieten en 3D printen
15.30 uur             Openingswoord
15.30-17.00 uur   Glühwein, muziek en Tweet-up #SOTTZM

* Datingevent: Niet alleen zijn met de kerst en op zoek naar een leuke partner? Meld u dan aan voor het Sign of the times datingevent! Tijdens de opening, in een informele sfeer, regelen wij een date. Interesse? Mail naam, leeftijd, geslacht van uzelf en de gewenste partner naar rondleidingen@zeeuwsmuseum.nl.