In het kader van De Mix Nederland, waarbij historische fotocollecties inspiratiebron zijn voor hedendaagse fotografen, opent op zaterdag 25 juni a.s. in het Zeeuws Museum én op het station van Middelburg Ons dorp en de zee. Je bent van harte welkom. Uitgangspunt voor deze Zeeuwse editie is het werk van de Westkapelse Neeltje Flipse-Roelse (1921 - 2008). De van oorsprong Walcherse kunstenaar Annegien van Doorn (1982) reageert er met nieuwe foto's op.

Het programma

• 14.30 uur
    Verzamelen op station Middelburg en samen te voet naar het Zeeuws Museum
  • 15.00 - 15.30 uur
    Programma op het Abdijplein
    - Welkom door Marjan Ruiter (directeur) en Anita Pijpelink (gedeputeerde Cultuur)
    - Introductie door Franca Treur (schrijver)
    - Zing mee Mooi is het zonlicht met Piet op accordeon
    - Gezamenlijke toost

Op deze dag kun je van 11.00 tot 17.00 uur het museum gratis bezoeken. De tentoonstelling is tot 9 januari 2023 te zien. Klik hier voor meer informatie over de tentoonstelling 'Ons dorp en de zee'.