Van 19 t/m 27 oktober is het Zeeuws Museum aanwezig op de Dutch Design Week in Eindhoven. Onze eigen DDW werkplaats toont zowel het originele oude Zeeuwse mannenpak, als het nieuwe uniform dat Monique van Heist ontworpen heeft voor de medewerkers van het team Publieksontvangst en Veiligheid.

Het mannenpak uit de twintigste eeuw is een pak van stoere en stevige stof, gevormd naar het lichaam en het leven van de drager. Dit proces wordt getoond in de DDW werkplaats: paspoppen worden op maat gemaakt. In 2017 ontwerpt Monique van Heist (Haarsteeg, 1972) speciaal voor het Zeeuws Museum een uniek mannenpak. Van Heist baseert de snit en het patroon van dit nieuwe uniform zowel op het Zeeuwse ‘boeren’ jasje als op het blauwe Franse werkjasje en colbert. De pakken zijn gemaakt van typerende stof voor werkpakken, zoals denim, chambray en moleskin - een hedendaagse variant op het oude pilo.

Locatie:
Dutch Design Week - tickets en informatie