Tijdens The Dutch Design Week in Eindhoven (20-28 oktober) wordt nieuw, innovatief en spraakmakend design getoond aan professionals en liefhebbers.
Tickets, die toegang bieden tot alle locaties en deelnemers zijn ter plekke of online te bemachtigen.

Te zien: Work in progress

Het Zeeuws Museum onderzoekt samen met textielontwerper Remi Veldhoven de oorsprong van wollen damast uit de 18e eeuw. Dit ‘Brocaded Satin’ is geweven in Norwich (GB) en in Zeeland verwerkt tot bijzondere kledingstukken. De research naar stalenboeken, origineel textiel en kleuranalyses van garens is een ‘work in progress’ dat leidt tot een nieuw hedendaags textielontwerp. Nadere info zie website.

Remi Veldhoven, lijntekening, wollen damast (brocaded satin) dessin, 2018, Pim Top

Over de foto boven dit nieuwsbericht: Detail van de Zeeuwse mannenhemdrokken, wollen damast, Norwich, 1800-1850, collectie Zeeuws genootschap, collectie Zeeuws Museum. Foto Pim Top