Het favoriete collectiestuk van een van onze zakelijke vrienden, Bert Graaff, algemeen directeur Delta Safe Security. Wij spraken Bert afgelopen maart in het museum, vlak voor we de deuren vanwege de coronacrisis tijdelijk sloten.

Verweven met Zeeland

Zijn roots liggen niet in Zeeland, maar inmiddels is Bert wel helemaal verweven met onze provincie, waar hij al op jonge leeftijd kwam wonen. Na zijn schooltijd ging Bert aan de slag als monteur technische dienst bij het ziekenhuis en later zette hij deze skills in binnen zijn eigen klussenbedrijf. Daarnaast werkte hij in de weekenden in de beveiliging, destijds overwegend bij uitgaansgelegenheden en evenementen. Deze werkzaamheden vormden de basis van zijn huidige bedrijf Delta Safe Security.

Delta Safe Security

Het bedrijf, inmiddels een begrip in Zeeland, kende zo’n 19 jaar geleden een vliegende start. Bert wist vertrouwde gezichten uit zijn werkveld aan zich te binden en zorgde voor een gedegen opleiding van zijn mensen. Binnen een jaar werkten er al 25 mensen voor Delta Safe Security en inmiddels zijn dat 160 werknemers en voert Bert, sinds vijf jaar, de directie samen met operationeel directeur Michel Staat. Het is een team van voornamelijk lokale mensen die de omgeving, klanten en het publiek goed kennen. De beveiliging van horeca en evenementen vormen al lang niet meer de hoofdmoot binnen het bedrijf, maar het zijn juist opdrachten, zoals de beveiliging van het Zeeuws Museum, gemeente Middelburg en dergelijke die veelvuldig uitgevoerd worden. Het is geen toeval dat nagenoeg alle klanten van Delta Safe Security Zeeuwse bedrijven en organisaties zijn. Hiervoor heeft Bert bewust gekozen, vanuit praktisch oogpunt en omdat het zaken doen met Zeeuwen hem wel bevalt. “De no-nonsense manier van werken en loyaliteit zijn ontzettend fijn,” zo vertelt hij. “Het duurt even voor je hun vertrouwen wint, maar het is de moeite waard.”

Vakantiesfeer

Ook op het persoonlijke vlak vindt hij het leven in Zeeland ontzettend fijn. “Dat de Zeeuwen stug zouden zijn, zoals mijn familie verder in het land nog steeds denkt, daar ben ik het niet mee eens. Zeeuwen zijn helemaal niet stug, ze verkopen gewoon geen flauwekul” zo stelt Bert. “In vergelijking met de randstad, is het hier misschien niet heel levendig, maar juist daardoor hangt er bijna dagelijks een vakantiesfeer.” En die sfeer deelt hij graag met bezoekers van buiten onze regio, aan wie hij dan graag de kust of de stad Middelburg laat zien.

De mummie

Een toerist in eigen omgeving is Bert niet. Voordat de beveiligingswerkzaamheden van start gingen had hij dan ook al lange tijd geen bezoek gebracht aan het Zeeuws Museum. Wel heeft hij een hele sterke herinnering uit zijn jeugd aan het museum en dan met name aan de mummie. Die heeft toen zoveel indruk op hem gemaakt dat voor hem de mummie symbool staat voor het Zeeuws Museum. Het is dan ook niet gek dat Bert dit als zijn favoriete item in onze collectie noemt. Sinds Delta Safe Security voor de beveiliging zorg draagt komt Bert vaker in het museum. Hij is gek op geschiedenis en sluit dan ook graag aan bij lezingen of de bijeenkomsten van de zakelijke vrienden. Hij ziet het liefst laagdrempelige bijeenkomsten, misschien gecombineerd met andere activiteiten om een groot publiek te trekken. Want naar zijn idee zijn er heel wat Zeeuwen die nog nooit een voet over de drempel van het Zeeuws Museum hebben gezet. En hij gunt iedereen de ervaring van een bezoek aan het Zeeuws Museum.

Bert, bedankt voor het leuke gesprek en Delta Safe Security, bedankt voor de beveiliging van ons erfgoed en de steun aan het museum. Jullie helpen het Zeeuws Museum om het erfgoed van Zeeland veilig te bewaren en te verbinden met nieuwe generaties. Wil je meer weten over het zakelijk vriendschap? Kijk dan op de website of neem dan contact op met Claudia Urru via 0118 653000 of info@zeeuwsmuseum.nl.