Deze week plaatsen ruim 400 Nederlandse musea hun ‘gouden’ schatten in de schijnwerpers. Tijdens deze alweer 5e Nationale Museumweek worden bijzondere museumschatten onder de aandacht gebracht van een groot publiek. Dit jaar is er vooral aandacht voor kinderen.
Mirjam Moll, waarnemend directeur van de Museumvereniging, zegt hierover: “Ieder kind, iedere jongere en iedere bewoner van ons land, heeft het recht om jaarlijks minstens één nieuw museum in de buurt te ontdekken!”
(Bron: www.nationalemuseumweek.nl)

GOUD in het Zeeuws Museum

Dinsdag 9 april t/m zondag 14 april 2019, dus NB: op maandag 8 april is het Zeeuws Museum gesloten.

De activiteiten tijdens de Nationale Museumweek zijn gratis.
Gratis entree t/m 18 jaar, voor Museumkaarthouders, Vrienden van het Zeeuws Museum en studenten University College Roosevelt.
Entree voor volwassenen is €11,- p.p.

GOUD EN GLITTER Kinderworkshop
Dinsdag 9, woensdag 10 en donderdag 11 april van 13.30 tot 15.30 uur.
De kinderworkshops worden begeleid door vrijwilligers in de Werkplaats van het Zeeuws Museum. Kinderen maken een gouden vriendschapsbandje of een glitter caleidoscoop.

GOUD EN PORTRET Familierondleiding*
Vrijdag 12, zaterdag 13 en zondag 14 april van 13.30 tot 14.30 uur.
Familierondleiding* met bijzondere verhalen bij portretten van personen en families geschilderd door Zeeuwse meesters van de Gouden Eeuw met als activiteit: teken en kleur een gouden lijstje voor jouw selfie.

*Familierondleidingen: er kunnen maximaal 15 personen met de rondleiding mee; reserveren is noodzakelijk via: rondleidingen@zeeuwsmuseum.nl of 0118 653000. Deelname is op basis van beschikbaarheid.

Over de foto boven dit nieuwsbericht: Voorhoofdsnaald, Walcheren, 1740 (19 centimeter lang)