Op 13 mei opent in het Zeeuws Museum een nieuwe collectiepresentatie waarbij de gehele derde verdieping inclusief wandtapijtenzaal opnieuw wordt ingericht. Ontwerpcollectief WE MAKE CARPETS is gevraagd om een werk te maken voor deze presentatie. WE MAKE CARPETS laat zich inspireren door de kleur, vorm en de mogelijkheden van telkens weer een ander materiaal voor het maken van bijzondere en vaak hele grote tapijten.

Scheermessen rapen

Voor het Zeeuws Museum gaan ze een serie van drie tapijten maken van drie verschillende schelpen: kokkels, mosselen en scheermessen. Die laatste schelp willen we op donderdag 23 maart met een groep vrijwilligers gaan zoeken aan het Banjaardstrand, net voor de Oosterscheldekering. Op deze gezellige middag hopen we samen met Marcia, Ron en Stijn van WE MAKE CARPETS voldoende scheermessen te verzamelen om een tapijt van 4 x 2,5 meter te kunnen maken. Zoekt u mee?

Mosselen eten als beloning

We sluiten de middag af met een mosselmaaltijd bij Proef Zeeland. De schelpen die overblijven van onze maaltijd worden gebruikt voor het maken van het mosseltapijt. Geïnteresseerden kunnen zich tot dinsdag 21 maart aanmelden via rondleidingen@zeeuwsmuseum.nl. Er kunnen maximaal 30 mensen mee.

Er zijn geen kosten aan verbonden, maar u zorgt voor eigen vervoer naar de verzamelplaats bij het Banjaardstrand. In principe starten we om 14.00 uur. U wordt na aanmelding geïnformeerd over de exacte tijd en plaats van verzameling.