Vanaf 12 december tot en met 27 januari is in het Zeeuws Museum de tentoonstelling en verkiezing Nieuwsfoto van het Jaar 2007 te zien. Jongeren kunnen tijdens deze tentoonstelling in het Zeeuws Museum en op zeven andere locaties in Nederland kiezen uit ongeveer 125 nieuwsfoto’s die zijn geselecteerd door de LezersRaad van jongerenkrant Kidsweek.

gekozen door jongeren

De verkiezing Nieuwsfoto van het Jaar is vier jaar geleden ontstaan, in samenwerking met het ANP en Villa Zebra. Dit jaar is het de eerste keer dat de jonge bezoekers ook kunnen stemmen in het Zeeuws Museum. Er zijn vijf categorieën: Binnenland, Buitenland, Sport, Entertainment en Opvallend. De foto’s worden tentoongesteld in combinatie met het bijschrift, zodat de koppeling met de actualiteit direct duidelijk is. Jongeren kunnen tot en met zondag 6 januari stemmen op de foto’s uit de vijf categorieën, vanaf woensdag 9 januari tot en met zondag 13 januari kan er alleen nog worden gestemd op de 25 genomineerde foto’s.

Woensdag 23 januari 2008 is de prijsuitreiking en maakt burgemeester Opstelten van Rotterdam in Villa Zebra bekend welke fotografen de awards voor de Nieuwsfoto van het Jaar 2007 hebben gewonnen. Jonge bezoekers die het stemformulier hebben ingevuld maken kans op mooie prijzen en een uitnodiging voor de officiële uitreiking van Nieuwsfoto van het Jaar 2007.

De volgende musea exposeren de volledige selectie van 125 nieuwsfoto’s:

CODA Apeldoorn
www.coda-apeldoorn.nl