Het Zeeuws Museum heeft sinds 2020 een online tekenclub: ZM TEKENEN. De inspiratiebron hiervoor is onze online collectie op deze website. De Middelburgse kunstenaar Nanda Runge scrollt door de collectie mode en streekdracht en kiest uiteindelijk voor een goudvink uit de collectie natuurhistorie. Vervolgens gaat ze tekenen met een iPad. Ze gebruikt daarbij het tekenprogramma Procreate. Kijk goed naar dit filmpje en ga zelf aan de slag. Deel je tekening, schetsen en ontwerpen op Instagram met #zeeuwsmuseum #zmtekenen.

OVER DE KUNSTENAAR

Nanda Runge (1970) woont en werkt in Middelburg. In 2010 had ze zelf een tentoonstelling in het Zeeuws Museum. Ze is vooral bekend van haar schilderijen in inkt en acryl waarin haar fascinatie voor architectuur goed zichtbaar is. In de eerste zaal van Dit is Zeeland is nu nog steeds een werk van haar te zien.

MEER FILMS KIJKEN?

Klik hier voor gehele ZM TEKENEN playlist met de andere kunstenaarsfilms.