Bekijk met een Zeeuwse kunstenaar de kersvers geopende tentoonstelling De omgekeerde wereld van Adriaen van de Venne. Laat je inspireren en ga vervolgens zelf aan de slag.

Iedere eerste zondag van de maand.

07.01.2024 LET OP DEZE WORKSHOP IS VOL | 11.15 - 12.45 (uitloop mogelijk)
De workshop OPLICHTEN door Liesbeth Labeur, gaat in op de techniek van het OPLICHTEN. Een techniek die in de 17e eeuw werd gebruikt voor het 'oplichten'(inkleuren) van prenten. Liesbeth Labeur helpt nadenken over de mogelijke en gewenste effecten van kleuren en zij helpt mee het materiaal te kiezen: worden het penselen of potloden?
Materialen zijn beschikbaar in het museum.
Maximaal 10 deelnemers

04.02.2024 LET OP DEZE WORKSHOP IS VOL | 11.15 - 12.45 (uitloop mogelijk)
De workshop iPad tekenen voor beginners door Nanda Runge, is een introductie op het tekenen op de iPad. Vanaf een foto van een object uit de tentoonstelling van Adriaen van de Venne leren we een simpele techniek om tot een leuke digitale tekening te komen. We behandelen het maken van lagen in het tekenprogramma, de tekening overtrekken in licht en donkere gedeeltes, de foto eronder vandaan halen en de achtergrond aanpassen.
Benodigd: een eigen iPad/tablet en eventueel een tekenpen (download voor aanvang de app Procreate)
Maximaal 10 deelnemers

03.03.2024  | 11.15 - 12.45 (uitloop mogelijk)
Keuze uit de workshops OPLICHTEN (LET OP DEZE WORKSHOP IS VOL) door Liesbeth Labeur en iPad tekenen voor beginners door Nanda Runge (zie omschrijving hierboven).
Maximaal 10 deelnemers per workshop

07.04.2024 | 11.15 - 12.45 (uitloop mogelijk)
Keuze uit de workshops OPLICHTEN door Liesbeth Labeur en iPad tekenen voor beginners door Nanda Runge (zie omschrijving hierboven).
Maximaal 10 deelnemers per workshop

Gratis activiteiten | Je betaalt alleen de entree voor het museum

aanmelden

Reserveren verplicht via de knop of een e-mail naar rondleidingen@zeeuwsmuseum.nl . Vermeld duidelijk aan welke workshop je deel wenst te nemen.

Let op, de reservering is inclusief tijdslot, dit hoef je zelf niet meer te boeken.